白血病と闘う12才のジョシュアの近況報告ブログです。初めての方は「はじめに」をお読みください☆
page top
スポンサーサイト
page top
ベラ(フェイス)から日本のみなさんへ(手紙・その3)
私が勇敢で強くタフであるかということに戻ると・・・私はかつて、この病の醜い面を最後に覚えていたいか、それとも一瞬一瞬ができるだけ貴くベストであるように最善を尽くすほうが良いのではないかという小さな声を聞きました。そしてそれこそが私であり、私たちがしようとしていることです。

もし最悪のシナリオになったら、もし私たちが彼を失うとしたら、それは辛いときと同じように楽しくて、幸せで、おかしくて、馬鹿みたいな、愛すべき、そしてわくわくするような最後の数ヶ月の思い出となるでしょう!

だからもし勇敢さや強さやタフさが私にあるとするなら・・・もしかしたら私の子どものために時にはそうなるのかもしれませんが、そこまで成長したのだと思います。でも同時に私はとても、とても恐くもなるのです。

事態が悪化するとき、私はジョシュアの近くにいる限り自分がとても落ち着いていることに驚きます。私は彼の隣にいるときにだけ眠ることができます。彼が息をしているのを聞くことができたり、彼のぬくもりを感じることができるときだけ。家では気が狂ったようになります。一晩中ソファに座って眠り込んでしまうまでテレビを見ます。でもジョンもジョシュアと一緒にいたいですし、私たちは病院に泊まる順番を交代しなければなりません。大切なことは、ジョシュアのそばに常に私たちのどちらかがいて、彼が一人になりたいときには一人にしてあげることです~そのようなことはめったにありませんが。

このメッセージを良い方向で終わらせるためにこのことを書きます・・・いい日ではありませんでしたが、ジョシュアは木曜日に素晴らしい13回目の誕生日を迎えました!私たちは4時までかかってリビングを飾りつけ(ジョシュアはこれが大好きです)、ジョシュアは何週間かぶりに朝起きてきてプレゼントを開けてカードを読みました。ジョシュアが13本のキャンドルを吹き消そうとがんばったときには笑い転げました・・・なぜなら私が火を灯したときには13本のキャンドルではなくて巨大な火の壁だったからです!家を燃やしてしまおうとしたわけではないですよ、信じてくださいね!FACEBOOKに写真を載せたので、興味のある人は見てみてください(笑)

ジョシュアは沢山の人に会うことは負担になってしまうのでパーティをすることはできませんでしたが、限られた数人の人たちと楽しい時を過ごしました。彼の輝くような笑いが部屋を満たしていました~そして私はまた泣いてしまいました。かわいそうな私!

(咳払い)

ジョシュアの数学の先生も来て下さって、クラスメートからのすごいプレゼントを持ってきてくださいました。10メートルの長さの手紙と写真のコラージュです。生徒全員と先生が、「ジョシュア、君がいなくてすごく寂しいよ!クラス7C」と書いてある横断幕を持っている写真です。

私は毎日泣いている母親として歴史に名を残すでしょう!(笑)「ティッシュがいつも足りない」

私たちはとても祝福されていると思います。学校(ジョシュアの先生や友達)であれ、サッカーチームであれ、家族であれ友達であれ・・・みんなは私たちの周りを囲う壁のようです!寄りかかることのできる壁、陰に隠れることのできる壁、そして私たちを守ってくれる壁です!ありがとう!

これが、私たちが毎日集めている大切な思い出たちです。「もしかしたら」ではなくて、ジョシュアの子どもたちや私たちの孫たちにやがて時が来たら聞かせる話です!

これが計画です!!!!!私の主よ、聞いていますか?

アーメン


<以下原文>
Back to me being brave, strong, tough... I once heard a little voice asking if I wanted the ugly face of this desease be the last thing to remember, or whether it wouldn't be better trying to make each and every moment precious and the best we can. And that's exactly what I am, we are trying to do.

If the worst scenario happens, if we lose him, we will have good, happy, mad, crazy, loving and exciting memories of the last months, as well as the painful ones!

So if I come across as brave, tough, strong... then maybe I am, sometimes, for my child, maybe I have grown to be that. But at the same time I get very, VERY scared.

Whenever things are bad I amaze myself how calm I can become, as long as I'm around Joshua. I can also only sleep when I'm lying next to him, when I can hear him breathe or feel his warmth. I go mental at home. I sit on my couch all night, watching TV till I fall over and sleep. But as John wants to be with Josh too we need to share the sleep overs. Main thing is Josh has always got one of us by his side and if he wants to be left alone, we leave him alone ~ which hardly ever happens though.

To end this on a happy note... Josh has had a fantastic 13th birthday! I had spent till 4am decorating the living room (he loves that) and for the first time in weeks he was up and well in the morning to unwrap presents and read his cards. We cracked up laughing when Josh tried to blow out his 13 candles... because there weren't 13 cables by the time I lit them but a massive fire wall! Trust me trying to burn the house down, haha!

We couldn't throw a party as he wasn't allowed many visitors, but he had a selected few and with those he had fun. His glorious laughter filled the rooms ~ and I'm crying again! DEAR ME!

*clears throat*

Even his maths teacher turned up with the most amazing present from his class mates. A 10 meter long letter and a photo collage. A photo of each pupil and teacher, holding up a letter/sign, which then read: "Joshi we miss you so much!! Your class 7c"

I'll go into history as THE MOTHER THAT ALWAYS CRIED! :) *running out of tissues*

We feel blessed. Whether it's his school (friends and teachers), his football club, family or friends... they are like a wall around us! A wall to lean on, to hide behind, to protect us! THANKYOU!

There you have it, those precious memories we are collecting daily. Not "IF" but to be told to Joshua's children, our grandchildren, in years to come!

That's the plan!!!!!! Are you listening, my Lord?

AMEN
スポンサーサイト

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する


トラックバック
トラックバック URL

© ジョシュアの近況. all rights reserved.
Page top
FC2 BLOG
